• Facebook Social Icon

Højby Skovvej 40

5260 Odense S

kostmodkraeft@gmail.com

Telefon: 3024 7879

Min anti-inflammatoriske grønne grød

July 17, 2019

Professorens energigrød, grøn yoghurt, grøntsagssmoothie, greenie eller bare grøn grød. Jeg har prædiket om dem alle, som i bund og grund er det samme. Blendede grøntsager🥦🥬🥒

Kært barn har mange navne...

Personligt skulle jeg lære at spise den grønne grød. Nu er jeg vild med den. Jeg kan mærke, at den er god for mig. Den tilfører mig energi og godt humør. Den er blevet til en af mine morgenmadsfavoritter☺️

Og inden dagen næsten er i gang, så har jeg indtaget 400-500 gram grøntsager ud af de 600-1.000 gram, som anbefales. Ja, en anbefaling som faktisk er mit vigtigste råd i forhold til at holde sygdom for døren.

Hvis du har mod på at prøve den grønne grød, så kan det være fornuftigt i starten at følge en opskrift, så er smagen lidt mere afrundet.

Du kan fx prøve denne grønne morgenskål.

Alternativt professorens grønne energigrød.

I dag eksperimenterer jeg mere med min grønne grød. Jeg afprøver tit nye opskrifter. Andre dage er det blot, hvad køleskabet og/eller fryseren byder på - bare det er grønt😂 Fyldt med klorofyl.

De fleste dage spiser jeg den - bare som den er. Til tider topper jeg den med alle mulige lækre superfoods. Som i dag, hvor bagtanken var at overtale min datter til at spise morgenmad med mig💚

Den smager også virkelig godt med granola på. Uhmm du skulle prøve denne her fra Tarme i topform.

Så med afsæt i mit skriv fra i går, så er den grønne grød blevet en integreret og vigtig del af min hverdagskost, hvor igennem jeg får tilført rigtig mange forskellige anti-inflammatoriske elementer, gode omega-3 fedtsyrer og den bedste næring til mine tarmbakterier.

#mingrønnegrød

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Blog

Blogindlæg

Sundt ferieslik til kagegruppen

July 18, 2019

1/10
Please reload

Arkiv
Please reload