• Facebook Social Icon

Højby Skovvej 40

5260 Odense S

kostmodkraeft@gmail.com

Telefon: 3024 7879

Ferskensalsa

August 18, 2018

Den blev god - min ferskensalsa🍑🍑 Det vidste jeg, at den ville blive. Jeg har faktisk lavet den jævnligt gennem mange år, dog uden før at tænke kræftforebyggelse. 

Jeg må indrømme, at det er den ikke blevet ringere af.

Den er lidt spicy og kan gå til mange retter. I går serverede jeg den til en kokos korma sammen med en stor skål grøn salat. Slet ikke dårligt...

Til min ferskensalsa bruger jeg:

5-6 modne ferskner

1 rød chili

1-2 rødløg

1-2 lime

1 bundt frisk koriander eller en håndfuld bredbladet persille (koriander er bedst)

Lidt friskpresset honning 

Salt og peber

Et drys ristede cashewnødder

 

 

En lille tilføjelse til mit indlæg om ferskner i går.

Det kan godt være, at ferskner er sunde og indeholder kræftforebyggende nutrienter. Men de er også fyldt med sødme og dermed en masse frugtsukker, som sender vores blodsukker uhensigtsmæssigt i vejret, hvis vi ikke tænker os om.

Min anbefaling vedrørende frugt er højst 2-3 stykker om dagen, afhængig af aktivitetsniveau. Og altid sammen med en protein- og fedtkilde (fx lidt nødder), som sikrer et stabilt blodsukker. 

Min ferskensalsa er selvfølgelig meget frugtrig, men da den serveres sammen med en masse grøntsager, gode proteiner og sunde fedtstoffer - i en rigtig tallerkenfordeling, så er den megasund, og bedst af alt, så smager den af sommer og solskin☀️

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Blog

Blogindlæg

Sundt ferieslik til kagegruppen

July 18, 2019

1/10
Please reload

Arkiv
Please reload